NAZWA SPRAWY:
UZUPEŁNIENIE TREŚCI AKTU STANU CYWILNEGO
MIEJSCE ZAŁATWIENIA:
UM Bełżyce – pok nr 5
OSOBA ODPOWIEDZIALNA:
Mariusz Dobrowolski, Nr telefonu (0-81) 516-27-48, Nr fax 81 440 31 06
SPOSÓB ZAŁATWIENIA:
osobiście z wymaganymi dokumentami
uzupełnienie daty lub godziny zgonu wyłącznie na drodze sądowej.
WYMAGANE DOKUMENTY:
- wniosek o uzupełnienie treści aktu stanu cywilnego,
- uwierzytelniony odpis, wypis lub kopia dokumentu, który ma stanowić podstawę uzupełnienia aktu,
- zagraniczny akt stanu cywilnego,
- dokument tożsamości,
CZAS OCZEKIWANIA NA ZAŁATWIENIE:
do 2 tygodnie – jeżeli nie jest konieczne przeprowadzenie postępowania wyjaśniającego.
OPŁATY:
za wydanie zupełnego odpisu aktu po uzupełnieniu – opłata skarbowa 39,00 zł, opłatę skarbową należy uiścić w kasie Urzędu lub na konto urzędu (nr konta na stronie internetowej: www.belzyce.pl).
DO POBRANIA:
ODWOŁANIE:
odwołanie do Wojewody Lubelskiego w Lublinie za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Bełżycach w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji odmawiającej uzupełnienia treści aktu.
PODSTAWY PRAWNE:
- ustawa z dnia 28 listopada 2014 - prawo o aktach stanu cywilnego (dz. u. poz. 1741, z późn. zm.) ,