NAZWA SPRAWY:
REJESTRACJA ZGONU
MIEJSCE ZAŁATWIENIA:
UM Bełżyce – pok nr 5
OSOBA ODPOWIEDZIALNA:
Mariusz Dobrowolski, Nr telefonu (0-81) 516-27-48, Nr fax 81 440 31 06
SPOSÓB ZAŁATWIENIA:
zgon osoby należy zgłosić w terminie trzech dni. W przypadku śmierci spowodowanej chorobą zakaźną zgłoszenie winno nastąpić w ciągu 24 godzin
WYMAGANE DOKUMENTY:
- karta zgonu wystawiona przez lekarza,
- dowód osobisty osoby zmarłej,
- paszport /dotyczy cudzoziemca/,
- dowód osoby zgłaszającej /do wglądu/,
- jeśli zgon nastąpił z przyczyn nienaturalnych – zezwolenie prokuratora
CZAS OCZEKIWANIA NA ZAŁATWIENIE:
Od ręki
OPŁATY:
jeden odpis aktu zgonu wydaje się bez opłat, każdy następny podlega opłacie w wysokości 22 zł, opłatę skarbową należy uiścić w kasie Urzędu lub na konto urzędu (nr konta na stronie internetowej: www.belzyce.pl).
ODWOŁANIE:
Nie dotyczy
PODSTAWY PRAWNE:
- ustawa z dnia 28 listopada 2014 - prawo o aktach stanu cywilnego (dz. u. poz. 1741, z późn. zm.) ,
- ustawa o cmentarzach i chowaniu zmarłych, Rozporządzenie M.Z. i O.S., zał. 1 i 2 do Zarządzenia Ministra Gospodarki Komunalnej
http://www.sejm.gov.pl/prawo/prawo.html