NAZWA SPRAWY:
WYDANIE DOWODU OSOBISTEGO W PRZYPADKU UTRATY
MIEJSCE ZAŁATWIENIA:
UM Bełżyce – pok nr 6
OSOBA ODPOWIEDZIALNA:
Wojciech Baranowski, Nr telefonu (0-81) 517-23-73
SPOSÓB ZAŁATWIENIA:
Utratę dowodu osobistego należy zgłosić: w przypadku zagubienia w tut. Urzędzie , w przypadku kradzieży – na Policję i w tut. Urzędzie.
Osoba zgłaszająca utratę otrzyma stosowne zaświadczenie i dowód utracony zostanie w systemie unieważniony. W przypadku odnalezienia utraconego dokumentu należy ten fakt zgłosić w tut. Urzędzie.
Złożenie wniosku o dowód i odbiór dowodu – osobiście.
WYMAGANE DOKUMENTY:
- zgłoszenie utraty dowodu;
- wypełniony wniosek o wydanie dowodu,
- kolorowa fotografia osoby ubiegającej się o wydanie dowodu osobistego o wymiarach 35x45, wykonana na jednolitym jasnym tle, przedstawiająca osobę w pozycji frontalnej,
CZAS OCZEKIWANIA NA ZAŁATWIENIE:
Do 1 miesiąca
OPŁATY:
Brak
ODWOŁANIE:
Brak
DO POBRANIA:
Dowód osobisty — informacja o dokumencie
PODSTAWY PRAWNE:
- Ustawa z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz.U. z 2010 r. Nr 167 poz. 1131 ze zmianami)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z 29 stycznia 2015 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz. U. z 2015 r. poz. 212)
http://www.sejm.gov.pl/prawo/prawo