Rejestr instytucji kultury, dla których organizatorem jest Gmina Bełżyce, prowadzony jest na podstawie art. 14 ust.1 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2012 r. poz. 406), zgodnie z rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 stycznia 2012 r. w sprawie sposobu prowadzenia i udostępniania rejestru instytucji kultury (Dz.U. z 2012 r. poz. 189).
- Rejestr instytucji kultury jest prowadzony w postaci elektronicznej.
- Niezależnie od prowadzonego rejestru, dla każdej instytucji kultury zakłada się i prowadzi oddzielnie elektroniczną księgę rejestrową.
- Zmiany wpisu w rejestrze dokonuje się z urzędu albo na wniosek dyrektora instytucji kultury lub osoby przez niego upoważnionej.
- Wniosek o dokonanie zmiany wpisu w rejestrze składa się w postaci papierowej, w jednym egzemplarzu, albo w postaci elektronicznej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. Nr 64, poz. 565 z późn. zm.).
- Do wniosku dołącza się dokumenty stanowiące podstawę dokonania zmiany wpisu w rejestrze.
- Dane zawarte w rejestrze udostępnia się przez: otwarty dostęp do zawartości rejestru, w tym publikację w Biuletynie Informacji Publicznej organizatora, wydanie odpisu z rejestru albo księgi rejestrowej.
- Organizator prowadzący rejestr instytucji kultury wydaje urzędowo poświadczony odpis każdemu, kto zwróci się z wnioskiem o jego wydanie.
- Odpis z rejestru instytucji kultury może być pełny lub skrócony.
- Odpis pełny zawiera treść wszystkich wpisów dokonanych w księdze rejestrowej.
- Odpis skrócony zawiera treść aktualnych wpisów dokonanych w rejestrze.
- Odpis przesyła się wnioskodawcy w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku, na adres wskazany we wniosku, przesyłką poleconą lub przekazuje się osobiści wnioskodawcy albo osobie przez niego upoważnionej, za pisemnym potwierdzeniem odbioru.
- Odpis może być przesłany również w postaci dokumentu elektronicznego.
- Dokumenty od wnioskodawcy:
- Wniosek o wydanie skróconego lub pełnego odpisu z rejestru miejskich instytucji kultury.
- Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej lub uwierzytelniona kopia dowodu zapłaty.
- Opłata skarbowa w wysokości 5 zł od każdej pełnej lub zaczętej strony.
Wydanie urzędowo poświadczonego odpisu z rejestru albo księgi rejestrowej odbywa się na wniosek i zgodnie z art. 4 ustawy z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2016 r., poz. 65 ze zm) na podstawie załącznika do tej ustawy, podlega opłacie skarbowej w wysokości 5 zł od każdej pełnej lub zaczętej strony.
Zarządzenie Nr 92/2013 Burmistrza Bełżyc z dnia 1 października 2013 roku
Wzór wniosku o wydanie odpisu z Rejestru instytucji kultury, plik: Rozszerzenie: doc, Rozmiar: [81.50 KB]
Księga Rejestrowa Miejskiego Domu Kultury , plik: Rozszerzenie: pdf, Rozmiar: [208.72 KB]
Księga Rejestrowa Miejsko - Gminnej Biblioteki Publicznej , plik: Rozszerzenie: pdf, Rozmiar: [205.20 KB]
Rejestr instytucji kultury Miejski Dom Kultury, plik: Rozszerzenie: pdf, Rozmiar: [61.11 KB]
Rejestr instytucji kultury Miejsko - Gminna Biblioteka Publiczna, plik: Rozszerzenie: pdf, Rozmiar: [87.83 KB]