Jesteś tutaj > Gmina Projekty unijne i inwestycyjne Lepszy start
mapa na telefonie komórkowym trzymana w dłoni
Mapa Bełżyc
Zdjęcie dwóch osób z wagą i młotkiem sędziowskim
Nieodpłatna pomoc prawna
Platforma zakupowa
Platforma zakupowa

Na zdjęciu osoba rozliczająca podatki na komputerze

Stawki podatkowe obowiązujące w 2025 roku
Osoba podpisująca dokument
RCL - Dziennik Ustaw i MP

Grafika zawiera po lewej stronie flagę Polski, a po prawej stronie widnieje godło Polski

Program modernizacji kompleksów sportowych "Moje Boisko - ORLIK 2012"
Logo Monitor Polski na białym tle. Pod tłem zdjęcie.
Monitor Polski
Grafika zawiera po lewej stronie flagę Polski, a po prawej stronie widnieje godło Polski
Rządowy Fundusz Rozwoju Dróg
Logo Powiatu Lubelskiego na białym tle. Pod tłem zdjęcie Lublina.
Powiat Lubelski
Logo PROEKOB na białym tle. Pod tłem zdjęcie.
Proekob
Logo Firmy na białym tle. Pod tłem zdjęcie.
Miasto i biznes

Lepszy start

Logotypy unijne

Numer i nazwa Priorytetu: IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.

Numer i nazwa Działania: 9.1. Wyrównanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty.

Numer i nazwa Poddziałania: 9.1.2. Wyrównanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych.

 

Charakterystyka projektu


Cel projektu:


W Gminie Bełżyce znajduje się 7 szkół podstawowych, w których kształci się w kl. I-III – 359 dzieci (łącznie 183 uczniów i 176 uczennic).

W SP nr 1, która jest największą szkołą, znajduje się 3 kl. I, 2 kl. II i 3 kl. III. W SP nr 1 w kl. I-III kszt. się 100 uczniów i 90 uczennic (190 dz.).

SP nr 2 jest natomiast drugą co do wielkości. Są w niej po jednej kl. I, kl. II i kl. III. W SP nr 2 kszt. się 28 chł. i 32 dz. (60 ucz.).

Mniejsze liczebnie są szkoły położone na terenach wiejskich.

W SP w Babinie w kl. I-III kszt. się 13 chł. i 14 dz. ( 27 ucz.), SP w Wierzchowiskach 12 chł. i 11 dz. (23 ucz.), SP w Matczynie 17 chł. i 10 dz. ( 27 ucz.), SP w Krzu 5 chł. i 8 dz. (13 ucz.) i w SP w Chmielniku 8 chł. i 11 dz. (19 ucz.).

 

We wszystkich ww. szkołach wprowadzone zostały Standardy I, II i III określone w „Zasadach przygotowania, realizacji i rozliczania projektów systemowych w zakresie indywidualizacji nauczania…” autorstwa IZ PO KL.


W toku realizacji poszczególnych standardów oraz w wyniku przeprowadzonych w powyższych szkołach i kl. badań, analiz i wywiadów zdiagnozowane zostały poniższe problemy. Do SP nr 1 (kl. I-III) uczęszcza 56 dzieci (32 chł. i 24 dz.) z zaburzeniami umiejętności szkolnych, stanowi to 30% ogółu ucz. Kl. I-III w tej szkole.

Główne zaburzenia w powyższym zakresie dotyczą umiejętności z zakresu edukacji matematycznej i polonistycznej. U 14% procent ucz. tych kl. stwierdzono zagrożenie dysleksją (u 11 dz. i 15 chł.). Ponadto 13% dzieci z kl. I-III w SP nr 1 ma problemy logopedyczne (13 dz. i 12 chł.). Badania bilansowe oraz kontrola medyczna lekarza i pielęgniarki szkolnej wykazała, iż 8 dzieci ma nadwagę, a 13 dzieci ma wady postawy (stopy płasko-koślawe, skrzywienia kręgosłupa).

Problemy z komunikacją społeczną zdiagnozowano u 40 (29 chł. i 11 dz.) uczniów, jednakże ze względu na profilaktykę dotyczącą całego procesu powstawania negatywnych zachowań u dzieci i młodzieży zajęciami należałoby objąć wszystkich uczniów kl. I-III. Do SP nr 2 (kl. I-III) uczęszcza 15 dzieci (10 chł. i 5 dz.) z zaburzeniami umiejętności szkolnych, stanowi to 27% ogółu uczniów kl. I-III w tej szkole. Zburzenia w zakresie edukacji matematycznej dotyczy 10 dzieci, co stanowi 19 % ogółu uczniów (w tym 6 chł. i 4 dzi.). U 13 uczniów (23%) stwierdzono zagrożenie dysleksją (u 8 chł. i 5 dz.). Ponad 11 % dzieci (6 uczniów ) ma problemy logopedyczne (4 chł. i 2 dz.). W SP w Babinie 7 dzieci (3 chł. i 4 dz.) na problemy logopedyczne (wada wymowy), stanowi to 26 % ogółu uczniów kl. I-III, a 6 uczniów (22%) ma problemy w nauce szkolnej (3 chł. i 3 dz.).

W SP w Wierzchowiskach zdiagnozowano zaburzenia umiejętności szkolnych u 19 dzieci, co stanowi 70 % uczniów kl. I-III. Główne zaburzenia dotyczą umiejętności z zakresu edukacji matematycznej – 37 % dzieci (5 ch. i 5 dz.). Zagrożonych dysleksją jest 33 % uczniów. 11 uczniów ma problemy z zaburzeniami mowy (5 dz. i 6 chł.), co stanowi 40 % uczniów wymagających interwencji logopedy. 20 uczniów kl. I-III ma wady postawy, co stanowi 74 % uczniów (11 dz. I 9 chł.). W SP w Matczynie zdiagnozowano zaburzenia umiejętności szkolnych u wszystkich uczniów kl. I-III (22 uczniów w tym 13 chł. i 9 dz.).

Główne zaburzenia w powyższym zakresie dotyczą umiejętności z zakresu edukacji matematycznej i polonistycznej. U 75 % uczniów tych kl. stwierdzono trudności w czytaniu i pisaniu (6 dz, i 9 chł.), natomiast u 7 dzieci (32%) zdiagnozowano wady postawy (2 dz. i 6 chł.). W SP w Krzu zaburzenia w zakresie edukacji matematycznej dotyczą 10 dzieci, co stanowi 45 % ogółu uczniów (4 chł. i 6 dz.). U 3 uczniów (13%) stwierdzono zagrożenie dysleksją (u 2 chł. i 1 dz.).

Ponadto 23% dzieci (5 ucz.) ma problemy logopedyczne ( 2 ch. I 3 dz.). Do SP w Chmielniku (kl. I-III) uczęszcza 8 dzieci (6 chł. i 1 dz.) z zaburzeniami umiejętności szkolnych, stanowi to 32 % ogółu uczniów kl. I-III. Zaburzenia w zakresie edukacji matematycznej dotyczy 4 dzieci, co stanowi 18 % ogółu uczniów (w tym 3 chł. i 1 dz.). U 3 uczniów – 14 % stwierdzono zagrożenie dysleksją ( 2 chł. i 1 dz.).

Ponadto 36 % dzieci (8 uczniów) ma problemy logopedyczne (6 chł. i 2 dz.). Dzieci z powyższymi problemami potrzebują indywidualnego podejścia, stąd potrzeba zapewnienia mechanizmów, które pozwolą zindywidualizować proces nauczania w we wszystkich szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest G. Bełżyce.


Celem głównym projektu jest wyrównanie szans edukacyjnych poprzez indywidualizację procesu kształcenia dzieci z kl. I-III w 7 szkołach podstawowych funkcjonujących w Gminie Bełżyce do końca czerwca 2012 r. Do celów szczegółowych projektu należą:

  • zapewnienie każdemu dziecku realizującemu I etap edukacyjny w szkołach podstawowych funkcjonujących na terenie Gminy Bełżyce oferty edukacyjno-wychowawczo-profilaktycznej, zgodnej z jego indywidualnymi potrzebami i możliwościami edukacyjnymi i rozwojowymi;
  • zwiększenie stopnia i zakresu wykorzystania w szkołach podstawowych w Gminie Bełżyce aktywizujących metod nauczania;
  • zwiększenie dostępności i podniesienie jakości wsparcia i pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielanej dzieciom, w szczególności dzieciom o specjalnych potrzebach edukacyjnych w 7 szkołach podstawowych Gminy Bełżyce;
  • podniesienie jakości pomocy udzielanej przez szkołę rodzicom dzieci uczących się na I etapie edukacyjnym w 7 szkołach podstawowych w Gminie Bełżyce oraz zintensyfikowanie współpracy i zaangażowania rodziców w życie szkoły.

Cel główny oraz cele szczegółowe są zgodne z założeniami Strategii Rozwoju Gminy Bełżyce (cel 3, Infrastruktura społeczna, który zakłada rozwój różnych form edukacyjnych dla dzieci i młodzieży) oraz ze Strategią Rozwiązywania Problemów Społecznych w części dotyczącej dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych.

Ponadto cele projektu są zgodne z celami określonymi w PO KL - indywidualizacja nauczania dziecka w przyszłości zapewni lepszy start w dorosłe życie(społeczne i zawodowe)- i innych dokumentach strategiczno-planistycznych, w szczególności z celami określonymi dla Działania 9.1 PO KL. Szczegółowym Opisem Priorytetów PO KL 2007-2013, Planem Działania dla Priorytetu IX na rok 2010,Strategią Rozwoju Województwa Lubelskiego.


Projekt odnosi się do zagadnień horyzontalnych i jest zgodny z politykami wspólnotowymi: równych szans, koncepcją zrównoważonego rozwoju, rozwoju lokalnego, prawodawstwem wspólnotowym i krajowym, w tym z ustawą Pzp.



Grupy docelowe:


Projektem objęte będą wszyscy uczniowie i uczennice kl. I-III szkół podstawowych w G. Bełżyce (do projektu przystąpiły wszystkie szkoły – 100 % - dla których organem prowadzącym jest gmina Bełżyce – spełnione kryterium dostępu), a zatem 359 dzieci(183 uczniów i 176 uczennic). W poszczególnych zajęciach specjalistycznych wezmą udział te dzieci, u których zdiagnozowano określone problemy. W szczególności będą to:

  • 93 ucz. (49 chł. i 44 dz.) u których zdiagnozowano specyf. trudn. w czytaniu i pisaniu w tym zagrożone dysleksją,
  • 80 ucz. (39chł. i 41 dz.) którzy mają trudn. w zdobywaniu umiejętności mat.,
  • 74 ucz. (39 chł. i 35 dz.) z zaburzeniami roz. mowy,
  • 48 ucz. (25 chł. i 23 dz.) u których stwierdzono wadę postawy,
  • 8 uczn. (4 chł. i 4 dz.) wymagających zajęć terapeutycznych (rewalidacyjnych, korekcyjno-kompensacyjnych).
  • 190 ucz. (100 chł. I 90 dz.) - zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej.


Sprostanie wyzwaniom, jakie niesie realizacja podstawy programowej wobec wszystkich uczniów, wymaga również wdrożenia kompleksowego programu wspomagającego szkołę w procesie edukacji, uwzględniającego indywidualną pracę z dzieckiem szczególnie uzdolnionym. Praca ta wymaga dostosowania treści, metod i środków nauczania w celu realizacji zajęć rozwijających zdolności, umiejętności i zainteresowania uczniów na zajęciach dodatkowych, wzbogacających ofertę edukacyjną szkoły. W zajęciach rozwijających zdolności i zainteresowania wezmą udział uczniowie szczególnie uzdolnieni. W szczególności będą to:

  • 127 (65 chł. i 62dz.) ucz. szczególnie uzdolnionych pod względem nauk mat.
  • 13 ucz. (6 chł. i 7 dz.) będzie uczestniczyło w zajęciach rozwijających zdolności jęz. - j. angielski
  • 9 ucz. (5 chł. i 4 dz.) będzie uczestniczyło w zajęciach rozwijających zdolności jęz. - j. niemiecki
  • 20 ucz. (9 chł. i 11 dz.) będzie uczestniczyło w zajęciach rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych polonistycznie
  • 7 ucz. (3 chł. i 4 dz.) będzie uczestniczyło w zajęciach rozwijających zdolności plastyczne.


Działania:


W ramach projektu będą realizowane poniższe działania:


Działanie nr 1. (Zad. 2,4,6,8,10,12,14) Wyposażenia w materiały dydaktyczne sal, w których prowadzone są zajęcia z uczniami i uczennicami kl. I-III wszystkich 7 szkół podstawowych. Wyposażenie będzie zgodne z potrzebami uczniów i uczennic powyższych szkół. Poprzez realizację tego dziania osiągnięty zostanie Standard nr IV opisany w „Zasadach przygotowania, realizacji i rozliczania projektów systemowych…”
Działanie nr 2. Wszystkie szkoły w Gminie Bełżyce realizują zajęcia dodatkowe, wspierające indywidualizację procesu dydaktycznego, na podstawie opracowanych przez zespoły nauczycieli 7 naszych szkół programów indywidualizacji. W SP nr 1(Zad. 1) realizowane będą następujące zajęcia:

  • dla dzieci ze spec. trudn. w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji -(32 uczniów– 240 godz. (8gr. x 30godz). Zajęcia prowadzone będą w ramach art. 42 KN przez nauczyciela wychowawcę ;
  • dla dzieci z trudn. w zdobywaniu umiejętności mat. -24 ucz.– 240 godz. (8gr. x 30godz). art. 42 KN;
  • logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy -25 uczniów– 150 godz. zajęć (5gr. x 30godz). Zajęcia prowadzone będą w ramach zakupu usługi edukacyjnej przez nauczyciela specjalistę;
  • z gimnastyki korekcyjnej -21 ucz.– 90 godz. (3gr. x 30godz). Zakup usługi eduk.;
  • specjalistyczne terapeutyczne (rewalidacja, korekcyjno-kompensacyjne) - 8 ucz.– 150 godz. (5gr. x 30godz). Zakup usługi eduk.;
  • socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej 190 ucz.– 180 godz. (6gr. X 30godz). Zakup usługi eduk. Program wychowawczo - profilaktyczny "Spójrz Inaczej" stanowi profilaktykę dotyczącą całego procesu powstawania negatywnych zachowań u dzieci i młodzieży. Program uczy je rozumienia siebie i innych, rozpoznawania i zaspokajania własnych potrzeb i wyrażania emocji w konstruktywny sposób lepszego radzenia sobie z różnymi problemami, umiejętności dobrego współżycia z innymi i znajdowania w sobie oparcia w trudnych sytuacjach.
  • rozw. zainteresowania ucz. szczególnie uzdolnionych w umiejętnościach mat. – Mały obserwator przyrody- 45 ucz.– 90 godz. (3gr. x 30godz.). art. 42 KN;
    rozw. zainteresowania ucz. szczególnie uzdolnionych w umiejętnościach mat. – Akademia zabaw i gier logicznych- 45 ucz.– 90 godz. (3gr. x 30godz.). art. 42 KN;


W SP nr 2 (Zad.3) zajęcia:


•    dla dzieci ze specyf. trudn. w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji -13 ucz. – 30 godz. Zakup usługi eduk.;
•    dla dzieci z trudn. w zdobywaniu umiejętności mat. -10 ucz.– 30 godz. Zakup usługi eduk.;
•    logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy - 6 ucz.– 30 godz. Zakup usługi eduk.;
•    rozw. zainteresowania ucz. szczególnie uzdolnionych w umiejętnościach mat.-14 ucz.– 30 godz. Zakup usługi eduk.;
•    rozw. zainteresowania ucz. szczególnie uzdolnionych polonistycznie -15 ucz– 30 godz. Zakupu usługi eduk.;


W SP w Babinie (Zad. 5) zajęcia:

  • dla dzieci ze specyf. trudn. w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji -6 ucz.– 30 godz. art. 42 KN;
  • dla dzieci z trudn. w zdobywaniu umiejętności mat. -6 ucz.– 30 godz. art. 42 KN;
  • logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy - 7 ucz.– 30 godz. Zakupu usługi eduk.;
  • rozwijające zainteresowania ucz. szczególnie uzdolnionych j. niemiecki -9 ucz.– 30 godz. Zakup usługi eduk.;


W SP w Wierzchowiskach (Zad. 7) zajęcia:

  • dla dzieci ze specyf. trudn. w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji -9 ucz. – 60 godz. (2 gr. x 30 godz.). art. 42 KN;
  • dla dzieci z trudn. w zdobywaniu umiejętności mat. - 10 ucz.– 30 godz. art. 42 KN;
  • logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy - 11 ucz. – 60 godz.(2 gr. x 30 godz.). Zakupu usługi eduk.;
  • z gimnastyki korekcyjnej -20 ucz.– 60 godz. (2gr. x 30godz). art. 42 KN; -rozw. zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych w umiejętnościach matematycznych – 13 ucz.– 30 godz. art.42 KN;
  • rozw. zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych – j. angielski -13 ucz.– 30 godz. art. 42 KN;

W SP Matczynie (Zad. 9) zajęcia:
  • dla dzieci ze specyf. trudn. w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji -15 ucz. – 72 godz. (2gr. x 36godz).art. 42 KN ;
  • dla dzieci z trudn. w zdobywaniu umiejętności mat. - 16 ucz. - 72 godz. (2gr. x 36godz). art. 42 KN ;
  • logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy - 12 ucz – 90 godz. (3 gr. x 30 godz.). Zakup usługi eduk.;
  • z gimnastyki korekcyjnej - 7 ucz.– 36 godz. art. 42 KN;


W SP w Krzu (Zad. 11) zajęcia:

  • dla dzieci ze specyf. trudn. w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji -10 ucz. – 30 godz. Zakup usługi eduk.;
  • dla dzieci z trudn. w zdobywaniu umiejętności mat. -10 ucz– 30 godz. Zakup usługi eduk.;
  • logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy - 5 ucz.– 30 godz. Zakup usługi eduk.;
  • rozw. zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych w umiejętnościach matematycznych – 5 ucz.– 30 godz. Zakup usługi eduk.;
  • rozw. zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych polonistycznie -5 ucz.– 30 godz. Zakup usługi eduk.;


W SP w Chmielniku (Zad. 13) zajęcia:

  • dla dzieci ze specyf. trudn. w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji -8 ucz. – 30 godz. Zakup usługi eduk.;
  • dla dzieci z trudn. w zdobywaniu umiejętności mat. -4 ucz.– 30 godz. Zakup usługi eduk.
  • logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy - 8 ucz.– 30 godz. Zakupu usługi eduk.;
  • rozw. zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych plastycznie -7 uczniów– 30 godz. zakup usługi eduk.;
  • rozw. zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych mat -5 uczniów– 30 godz. zakup usługi eduk.;

Powyższe działania stanowią realizację Standardu V określonego w ww. „Zasadach..”.Działanie nr 3. Zarządzanie i obsługa projektu (zad.15), których będzie dokonywał koordynator projektu wraz z asystentem. Działanie obejmuje zarządzanie projektem, opracowanie wniosku o płatność itp.


Rezultaty i produkty:


Produkty projektu: 1614 godz. zajęć specjalistycznych dla dzieci u których zdiagnozowano określone problemy, 330 godz. zajęć rozwijających zdolności i zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych.


Rezultaty twarde:

  • u 75 ucz. (49 chł. i 35 dz.) nastąpi poprawa płynnego pisania i czytania w wyniku ukończenia udziału w zaj. dla dzieci ze specyf. trudn. w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji.
  • u 64 ucz. (31 chł. i 33 dz.) nastąpi wzrost wiedzy mat. w wyniku ukończenia udziału w zaj. dla dzieci z trudn. w zdobywaniu umiejętności mat.,
  • u 110 ucz. (56 chł. i 54 dz.) nastąpi wzrost wiedzy mat.w wyniku ukończenia udziału w zaj. rozw. zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych w umiejętnościach mat.
  • u 18 ucz. (8 chł. i 10 dz.) nastąpi wzrost wiedzy z zakresu j. polskiego w wyniku ukończenia udziału w zaj. rozw. zainteresowania ucz. szczególnie uzdolnionych lingwistycznie.
  • u 12 ucz. (6 chł. i 6 dz.) nastąpił wzrost wiedzy z zakresu j. angielskiego w wyniku ukończenia udziału w zaj. rozw. zainteresowania ucz. szczególnie uzdolnionych lingwistycznie.
  • u 8 ucz. (4 chł. i 4 dz.), u których nastąpił wzrost wiedzy z zakresu j. niemieckiego w wyniku ukończenia udziału w zaj. rozw. zainteresowania ucz. szczególnie uzdolnionych lingwistycznie. -korekta wad wymowy u 67 ucz. (35 chł. i 31 dz.) -objętych opieką logopedy.


Rezultaty miękkie:
  • u 75 ucz. (49 chł. i 35 dz.) nastąpi wzrost umiejętności prawidłowego czytania i pisania w wyniku ukończenia udziału w zaj. dla dzieci ze specyf. trudn. w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji.
  • u 64 ucz. (31 chł. i 33 dz.) nastąpi wzrost umiejętności logicznego myślenia w wyniku ukończenia udziału zaj. dla dzieci z trudn. w zdobywaniu umiejętności mat.
  • u 67 ucz. (35 chł. i 31 dz.) nastąpi wzrost umiejętności prawidłowej wymowy w wyniku ukończenia udziału w zaj. logopedycznych dla dzieci z zaburzeniami mowy.
  • u 40 ucz. (29 chł. i 11 dz.) nastąpi wzrost umiejętności w zakresie np. precyzyjnego i jasnego wyrażania swoich myśli i uczuć; radzenia sobie z agresją w wyniku ukończenia udziału w zajęciach socjoterapeutycznych i psychoedukacyjnych dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej.
  • u 38 ucz. (20 chł. i 18 dz.) nastąpi wzrost umiejętności w zakresie przyjmowania prawidłowej/skorygowanej postawy w wyniku ukończenia udziału w zaj. gimnastyki korekcyjnej dla dzieci z wadami postawy.
  • u 48 ucz. ( 25chł. i 23 dz.) nastąpi wzrost umiejętności w zakresie samooceny, samokontroli i korekcji postawy w wyniku ukończenia udziału w zaj. gimnastyki korekcyjnej dla dzieci z wadami postawy.
  • 8 ucz. (4 chł. i 4 dz.), u których nastąpiło usprawnianie funkcji, które 1eżą u podstaw czytania i pisania w wyniku ukończenia udziału w specjalistycznych zajęć terapeutycznych (rewalidacja, korekcyjno-kompenascyjnych).
  • 110 ucz. (56 chł. i 54 dz.), u których nastąpił wzrost umiejętności matematycznych w wyniku ukończenia udziału w zaj. rozwijających zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych pod względem nauk mat.
  • wzrost świadomości rodziców 80 % uczniów i uczennic objętych wsparciem w szkołach G.Bełżyce, co do roli i znaczenia zindywidualizowanej pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

 

Rezultaty mierzone będą za pomocą ankiet, wywiadów i testów kompetencyjnych. Odpowiedzialne za pomiar będą zespoły nauczycieli powołane w każdej ze szkół (standard I). Wartość dodana proj. dot. wspierania dotychczasowej działalności szkół z terenu G. Bełżyce, która bez wsparcia środków z EFS była by poważnie ograniczona lub przesunięta w czasie. Trwałość projektu - zakupione materiały dydaktyczne będą służyć w przyszłości w procesie dydaktycznym wypracowanym w ramach proj.

Powrót

Grafika przedstawia z lewej strony kontenery na odpady, a po prawej kalendarz.

Harmonogram odbioru odpadów
Logo LDG na białym tle. Pod tłem zdjęcie pierogów
Lokalna Grupa Działania
Strona archiwalna
Strona Archiwalna
Dłonie na laptopie
Powiatowe Centrum Informacji